Suçu Üzerine Almak, Cihan Aktaş

Suçu Üzerine Almak Yapılması gereken, dosdoğru inkâr edildiği veya ertelendiğinde, katlanarak geriye yürüyen bir tehdide dönüşür yıllar akıp giderken. Apaçık konuşmak yerine örtbas edilen ise bazen bir rüyayla hatırlatır kendini bazen bir olayla. Bir söz uğultusu, bir fısıltı dalgası, hiç bilinmeyen mümkün suçların korkusunu taşır bilinçlere. “Bir cinayet işlenirken neredeydim ben? Neyi yanlış anladım, nerede hata yaptım.” Hani, “Suçlu bendim, geç kalmıştım,” der ya Hızırla Kırk Saat’in anlatıcısı… Hep denilir...

Murat Bayar’ın Ceviz Ağacı Hakkındaki Köşe Yazısı

    Sadece biçim taklit edilebilir. Büyük sanatçıların yaşadığı acılar, çileler, yaşanmışlıklar, hayata bakış veya duruşları taklit edilesi değil. Çoğu kez sevginin de taklit edilebildiği gibi!.. Ceviz Ağacı, 12 Eylül’ün işkencelerinden, hesabı ödenmemiş suçlarla, faturası masumlara kesilen bedellere kadar ki öyküleri, seyircinin gözüne sokmadan ve şiddeti göstermeden değindikten sonra, bu kadar insanlık suçu, sahtekârlıkla  yalanın kefaretine karşılık kendini günah keçisi tayin ederek, “adalet” diyen bir üst karakteri, Hayati ile anlatıyor....

Ceviz Ağacı İran Vizyonu Öncesi Eleştirmenlerin Gündeminde

نقد و بررسی «درخت خاموش» در چارسو | فیلمساز نباید در دام جشنواره‌ها بیفتد  اولین جلسه نقد و بررسی گروه سینمایی هنر و تجربه با نشست فیلم سینمایی «درخت خاموش» با حضور عوامل در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پروژه، در این نشست علی نوری‌اسکویی تهیه‌کننده، فایسال سویسال کارگردان، کوبرا کیپ و سردار اورچین بازیگران و محمدرضا مقدسیان منتقد حضور داشتند. در ابتدای این نشست مقدسیان...

Ceviz Ağacı, İran’da 43 Yıllık Hasreti Sona Erdirdi

Yönetmen Faysal Soysal’ın ‘Ceviz Ağacı’ filmi İran’da bir ilke imza attı. 1979’da gerçekleşen İslam Devrimi’nden sonra hiçbir yabancı yapımın sinema salonlarında yer almadığı ülkede, 43 yıl sonra vizyona giren ilk yabancı yapım Türkiye-İran ortak yapımı ‘Ceviz Ağacı’ filmi oldu. Film, 2 Eylül’de yönetmen Soysal’ın ve filmin başrol oyuncularının katılımıyla Tahran’da yapacağı galanın ardından, 20 salonda vizyona girdi. İranlı sinema seyircisi yıllar sonra, beyazperdede Türk yapımı ve tamamıyla Türkçe konuşulan bir...

Nihayet Dergisi-Söyleşi-Merve Akbaş

TRT Vizyon Dergisi_Nisan2022_Yeliz Karakütük

EMEL SEÇEN, YENİ ÖDÜLLERLE CALİFORNİA’DAN DÖNEN CEVİZ AĞACI FİLMİ HAKKINDA FAYSAL SOYSAL’ A SORDU

EMEL SEÇEN, YENİ ÖDÜLLERLE CALİFORNİA’DAN DÖNEN CEVİZ AĞACI FİLMİ HAKKINDA FAYSAL SOYSAL’ A SORDU -Belki bildik olacak ama bunca ağaç kıyımları sonrasında, Ceviz Ağacı birazda tüm doğanın ne kadar yalnız olduğunun simgesinin bir göstergesi diyebilir miyiz? Belki bu soruyu kendi filmimiz bağlamında şöyle değiştirsek daha anlamlı olur sanki. Gerçek anlamda insanın ne kadar yalnız olduğunu gösteriyor. Doğa her şey rağmen bir şekilde kendini yenilemenin ve diriltmenin yolunu buluyor. Hatırlarsanız Çernobil’e...

Gökhan Özcan / Ceviz Ağacı ve…

  https://www.izdiham.com/faysal-soysalin-ceviz-agaci-sinemalarda/ Faysal Soysal’ın yeni filmi Ceviz Ağacı gösterimde... Ben daha önce izleme imkanı bulmuş; filmin tartışmaya açtığı, daha doğru bir deyişle söylersek düşünmeye davet ettiği meselelere biraz kafa yormuştum. Kafamızı yoracak şeylerden kaçmayı adet edindik son zamanlarda; oysa insanı incelten, derinleştiren, zenginleştiren şey kafasını yoran şeylerden gelir, bunu unutuyoruz. Böyle bir yanı var genelde sinemanın, özelde bir derdi, anlatmaya, düşünmeye, eşelemeye, deşmeye, gerekirse kanatmaya değecek meselesi olan yönetmenlerin. Faysal’ın...

Ceviz Ağacı Her Şeyin Farkındaydı

https://www.cumhuriyet.com.tr/kultur-sanat/ceviz-agaci-her-seyin-farkindaydi-1914844 Ceviz ağacı, her şeyin farkındaydı Faysal Soysal’ın filminin vizyon galası Atlas 1948’de yapıldı. Film, İtalya, New York, 7. Balkan Panorama Film Festivali gibi ülke ve festivallerden ödülle dönmüştü. Emel Seçen 11 Mart 2022 Cuma, 04:00 Sarkan bir düğmeyi ya yerine dikmek ya söküp atmak. Ceviz ağacı, içinde psikoloji, toplumsal travmalar, ilişkiler, ailelerin evlatlara maddi olmayan mirasları ve en çok düşünme üzerine harmanlanmış. Bolu’nun Göynük ilçesinde, huzur arasında huzursuzluk ve...
Başkası için acı duyana

Başkası için acı duyana sözüm var

https://www.yenisafak.com/hayat/bu-film-baskasi-icin-aci-cekebilene-baskasi-icin-aci-duyana-sozum-var-3769272 İlk filminiz daha çok kadın meselesine eğiliyordu. Bu filmde de yine kadın meselesi var fakat erkek hikayesi ile… Neden? Aslında iki filmimin de doğrudan kadın meselesine odaklandığını söyleyemeyiz. Üç Yol’da Şair Bünyamin’in, arkeolog-Hattat kardeşi Yusuf ile olan tek taraflı kıskançlık-aşk-vicdan çatışmasını, hakikat-rüya ekseninde takip etmeye çalıştım. Ceviz Ağacı’nındaki temel meseleme gelince; aynı zamanda bir hikaye yazarı da olan edebiyat öğretmeni Hayati’nin kendi adına bir söz sahibi olma ve var...