“Hayati, Türkiye’nin Ruhu Gibi Yaralı, Silik, Güçsüz” – Yağmur Karagöz

Ceviz Ağacı, bir çocukluk travması üzerinden hem bireysel hafızaya hem de 12 Eylül göndermeleri ile toplumsal hafızamıza odaklanıyor. Filmin senaryosunu kurgularken etkilendiğiniz bir olay var mıydı? Senaryoyu yazma ve beyaz perdeye aktarma süreci nasıl gelişti? Senaryonun yazım süreci oldukça uzun sürdü. 4 yılı buldu diyebilirim. İlk hareket noktasından da biraz uzaklaştığımı söyleyebilirim. Zira yazarken bambaşka yerlere uğramayı, değişik tecrübeleri denemeyi seviyorum. Edebiyatta Caniler adlı bir kitap bulmuştum bir sahaf dostumdan. Orada...

Öldürülen Kadınların Katili Biz Olabiliriz – Söyleşi – Saliha Sultan

İstanbul Film Festivali’nde yarışan ‘Ceviz Ağacı’ filminde öldürülen kadın karakterinin adını vermeyerek, katilin kim olduğunu saklayarak kadın cinayetleri meselesine farklı bir bakış açısı sunan yönetmen Faysal Soysal: “Ben ölen şu, öldüren bu diye bakmıyorum meseleye. Bütün kadınlar öldürülüyor. Klişeleri kullanarak, polisiye bir eser ortaya koymak istemedim. Soruyu kendime sormak istedim. Acaba katil biz olabilir miyiz?” SALİHA SULTAN | KARAR ‘Üç Yol’ filmi ile sinema dünyasında adından sıkça söz ettiren, ‘Srebrenitsa...

TRT1 Radyo Ceviz Ağacı Filmi Faysal Soysal ile Söyleşi – Elif Karahan

Gecenin İçinden Programında Yönetmen Faysal Soysal ile birlikte Elif Karahan Ceviz Ağacı üzerine konuştu. Aşağıdaki video üzerinden dinleyebilirsiniz. [embed]https://youtu.be/20ZjXaOrrbk[/embed]

Ceviz Ağacı 39. İstanbul Film Festivali’nde Seyirciyle Buluştu

Yönetmen ve senarist Faysal Soysal'ın ikinci uzun metraj filmi "Ceviz Ağacı", İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından Kültür ve Turizm Bakanlığı desteğiyle düzenlenen "39. İstanbul Film Festivali" kapsamında sinemaseverlerin beğenisine sunuldu. Haberler - Anadolu Ajansı 22.07.2020 - 11:56 Festivalin "Ulusal Yarışma" kategorisinde yarışan filme ilişkin Sakıp Sabancı Müzesi'nde kurulan açık hava sinemasında yapılan gösterim öncesi açıklamada bulunan Soysal, "Hayati" karakteri üzerinden ilerleyen yapımın önceki filmlerinin bir devamı gibi düşünebileceğini söyledi....

İstanbul F.Festivalinin Uzun Metraj Filmleri – Murat Tırpan

Bu yıl festivalde öne çıkan üç filmi şöyle sıralayabilirim; elbette herkesin merakla beklediği Ercan Kesal’ın ilk yönetmenlik denemesi ‘Nasipse Adayız’, özellikle hikâyesindeki kadın cinayetine yaklaşımı açısından zaman zaman eleştirilen ‘Ceviz Ağacı’, Ümit Ünal’ın adada geçen bir aşkı anlatan son filmi ‘Aşk, Büyü, Vs.’ ve -biraz zorlarsak- ölümden yaşam çıkarma peşindeki ‘Soluk’… NASİPSE ADAYIZ FESTİVALİN FAVORİLERİNDEN ‘Nasipse Adayız’, belediye başkan aday adayı olmaya kalkan hastane sahibi bir doktorun adaylık sürecindeki kritik...

Suçun Panoraması – Nilgün Kaynar

Çocukluk cesaretiyle boyumuzdan büyük işlere kalkışırız bazen… Yükseğe tırmanmak isteriz, çıkarız, çıkarız… Bastığımız dalların sağlamlığına inanmışızdır ya bir kere; gözümüz aşağıdaki tehlikeye kör, kulağımız ayağımızın altındaki çatırtıya sağır… “İnanmak” inanılanın aksini reddetmektir, aksinin ol(a)mayacağını kabullenmek değil! Bastığımız dal yerinden sökülüp de kendimizi o görmek istemediğimiz gerçeğin kucağında bulduğumuzda bile bu reddediş yakamızı bırakmaz! Bu düşüşten edindiğimiz yaralarımız vardır artık. Korkarız, ağlarız… Sonra annemiz gelir öper yaramızdan, “geçti artık” der, bu...

Zor, Yazar Olmak Zor – Olkan Özyurt

Pandemi nedeniyle ertelenen İstanbul Film Festivali'nin ulusal kısa ve uzun metraj film yarışmalarını düzenleme kararının ne kadar hayırlı olduğu sanırım anlaşıldı. Aylar sonra tekrardan filmler üzerine konuşmak, tartışmak herkese iyi geldi. Yarışmayla ilgili iki hafta önceki yazımda üç filme dikkat çekmiştim. Şair, Ceviz Ağacı ve Körleşme... Üçünün de baş karakterleri yazar ya da şairdi. Yazar ve şair temsillerinin sinemamızda nasıl bir gelişim ve değişim gösterdiği anlamak için bu filmlere dikkat...

Ceviz Ağacı, Cannes Film Market’te Gösterime Girecek

Faysal Soysal'ın son filmi Ceviz Ağacı (Silenced Tree), 73. Cannes Film Festivali kapsamında düzenlenen Cannes Film Market'te gösterime giriyor. Cannes Film Market, bu sene 22-26 Haziran 2020 tarihlerinde çevrimiçi ortamda gerçekleştirilecek. Yurtdışında Silenced Tree adıyla gösterime girecek olan Ceviz Ağacı, 24 Haziran 2020 Çarşamba günü saat 19:30'da, Arcades Sunset salonunda izleyicileriyle buluşacak. Yönetmenliğini Faysal Sosyal'ın üstlendiği Ceviz Ağacı, bir çok açıdan silik ve pasif karaktere sahip edebiyat öğretmeni Hayati'nin karısı...

Film Arkası; Üç Yol Filmi & Mehmet Açar, Alin Taşçıyan

2013 tarihli '3 Yol' filminin detaylı incelemesi Film Arkası programında ele alındı. Film Arkası; Üç Yol Filmi & Mehmet Açar, Alin Taşçıyan

Film Önü; Üç Yol Filmi & Mehmet Açar, Alin Taşçıyan

Üç Yol Filmi Değerlendirmesi Mehmet Açar, Alin Taşçıyan Faysal Soysal'ın yönetmenliğini üstlendiği "3 Yol" filmi Film Önü / Arkası programında konuşuluyor.